GDAŃSK WIEKÓW ŚREDNICH – CIEKAWA LEKCJA HISTORII

Klasa II B prawno-dyplomatyczna udała się 16 kwietnia 2014 roku wraz z Wychowawcą na kompleksowe zwiedzanie Głównego Miasta Gdańska. Każdy z uczestników eskapady przygotował się do roli przewodnika po danym obiekcie lub zespole zabytków. Zadanie nie łatwe. Jak zainteresować, tak wymagających słuchaczy? Okazało się, że dobre przygotowanie merytoryczne to połowa sukcesu. Zaczęliśmy od Bramy Wyżynnej i jej dziejów, zajrzeliśmy do cel w Katowni, przeszliśmy wzdłuż wnętrz murów obronnych, omówiliśmy rolę Zbrojowni, dotarliśmy do Starego Młyna i weszliśmy do najstarszego zachowanego kościoła w Gdańsku – św. Katarzyny, aby zgłębić rolę Zakonu Dominikanów w Gdańsku. Weszliśmy do piwnic Hali Targowej, by przyjrzeć się pozostałościom wykopalisk archeologicznych dawnego cmentarza przyklasztornego, aby za chwilę określić rolę Wieży Jacek i kościoła-twierdzy pod wezwaniem św. Mikołaja. Niebawem spacerowaliśmy Długim Pobrzeżem i przyglądając się pozostałościom Wyspy Spichrzów, dotarliśmy do Muzeum Archeologicznego „Błękitny Baranek” – właściwego celu naszej wycieczki. Tu zobaczyliśmy sposoby rekonstruowania szkieletów znalezionych w podziemiach Hali Targowej, mogliśmy poczuć klimat średniowiecznego Gdańska dzięki interaktywnym ekspozycjom przestrzennym, jak również przyjrzeć się licznym artefaktom odnalezionym przez archeologów. Obejrzeliśmy tematyczne filmy dokumentalne. Było to piękne podsumowanie średniowiecza z elementami … renesansu.

Tekst: Janusz Klemens
Zdjęcia: Ewelina Węgrzyn-Kowenicka, kl. II B

Archiwum 2013/2014

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny patronat UG klasy prawnej